#مهدویت_قرآن
«یا أیها الذین اوتوا الكتاب آمِنوا بما نزَّلنا مصدقاَ لما معكم من قبل اَن نطْمِسَ وجوهاً فنُردَّها» (سوره نساء، آیه ۴۷)
اى كسانى كه كتاب (خدا) به شما داده شده، به آنچه (بر پیامبر خود) نازل كردیم و هماهنگ با نشانههایى است كه با شما است ایمان بیاورید، پیش ار آن كه صورتهایى را محو كنیم و سپس به پشت سر باز گردانیم.
جابر جعفى مىگوید:امام باقر (ع) درباره این آیه فرمودند: تنها سه تن از لشكریان سفیانى كه زمین را در ستم و تباهى فرو مىبرند نجات مىیابند، خداوند چهره آنان را به طرف پشتشان بر مىگرداند و این پیش آمد در زمان قیام قائم، مهدى (عج) روى مىدهد.
- ینابیع المودة ، ص ۴۲۱
- اثبات الهدی، ج ۷، ص ۹۷
======
@TaZohour
#پرسش_پاسخ_مهدوی
عدد اصحاب خاص امام زمان (عج) بعد از ظهور چند نفر است؟
مطابق روایات مستفیض بلكه متواتر، عدد اصحاب امام زمان (عج) به تعداد لشكر پیامبر اكرم (ص) در غزوه بدر ۳۱۳ نفر است.
قندوزی در تفسیر آیه «وَلَئِنْ أَخَّرْنا عَنْهُمُ العَذابَ إِلی أُمَّةٍ مَعْدُودَةٍ» از امام باقر و امام صادق (ع) نقل كرده كه فرمودند: «همانا امت معدوده ۳۱۳ نفر از اصحاب مهدی در آخرالزمان است همانند عدد اهل بدر، كه در یك ساعت اجتماع میكنند.»
محمد بن مسلم از امام باقر (ع) روایت كرده كه فرمود: «پس اول كسی كه از طرف خدا با او بیعت میكند جبرئیل است، و نیز از مردم ۳۱۳ نفر با او بیعت خواهند كرد.»
و نیز از امام باقر (ع) روایت كرده كه فرمود: «قائم از ما با ترس یاری شده و با نصرت تأیید خواهد شد. تا آنكه فرمود: پس هنگامی كه خروج میكند بر كعبه تكیه میدهد. و ۳۱۳ نفر به دور او گرد آیند...»
(کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی)
=======
@TaZohour
یابن الحسن...
کی رفتهای ز دل که تمنا کنم تو را...
کی بوده ای نهفته که پیدا کنم تو را...
در صفحهی ۲۹۵ غیبت نعمانی از قول امیرالمؤمنین علی علیهالسلام آمده است:
«سوگند به خداى على! حجت خدا در ميان آنان است، در كوچه و بازار آنها گام برمىدارد و بر خانههاى آنان وارد مىشود و شرق و غرب عالم را طى مىكند و گفتار مردم را مىشنود و در اجتماعات آنان وارد شده به آنها سلام مىدهد.»
======
@TaZohour
#حدیث_مهدوی
امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف): خداوند مقدر فرموده است که حق به مرحله نهایی و کمال خود برسد و باطل از بین رود، و او بر آنچه بیان نمودم گواه است.
بحار الانوار ج 53 ص 193
#مبلغ_مهدوی_باشیم
========
@TaZohour
دعای استغاثه به امام زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ سَیِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا ابْنَ الْأَئِمَّةِ الْحُجَجِ الْمَعْصُومِینَ وَ الْإِمَامِ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِینَ
السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مَوْلایَ سَلامَ مُخْلِصٍ لَکَ فِی الْوِلایَةِ
أَشْهَدُ أَنَّکَ الْإِمَامُ الْمَهْدِیُّ قَوْلا وَ فِعْلا وَ أَنْتَ الَّذِی تَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطا وَ عَدْلا بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْما وَ جَوْرا
فَعَجَّلَ اللهُ فَرَجَکَ وَ سَهَّلَ مَخْرَجَکَ، وَ قَرَّبَ زَمَانَکَ وَ کَثَّرَ أَنْصَارَکَ وَ أَعْوَانَکَ وَ أَنْجَزَ لَکَ مَا وَعَدَکَ فَهُوَ أَصْدَقُ الْقَائِلِینَ وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ
یَا مَوْلایَ یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ یَا ابْنَ رَسُولِ اللهِ حَاجَتِی کَذَا وَ کَذَا.
(و بجاى کذا و کذا حاجات خود را بیان کند و بگوید)
سلام بر تو اى سرورم اى صاحب الزّمان، سلام بر تو اى فرزند رسول خدا، سلام بر تو اى فرزند امیر مؤمنان، سلام بر تو اى فرزند فاطمه زهرا، سرور بانوان جهان، سلام بر تو اى فرزند امامان، آن حجّتهاى معصوم، و اى پیشواى همه خلایق، سلام بر تو اى سرورم، سلامى با کمال خلوص به تو در ولایت و پیروى، گواهى میدهم که همانا تو امام راه یافته در گفتار و کردارى،
و تویى آنکه زمین را با عدل و داد پر کنى،
پس از آنکه از ستم و جور پر شد، پس خدا در گشایش کارت شتاب ورزد، و آمدنت را آسان نماید
و زمانت را نزدیک فرماید، و بر یاران و یاورانت بیفزاید، و به آنچه به تو وعده داده وفا کند، که خدا راستگوترین گویندگان است که در قرآن فرموده:
«و ما میخواهیم بر کسانى که در زمین ناتوان شمرده شدهاند منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان قرار دهیم»،
اى سرورم اى صاحب الزّمان، اى فرزند رسول خدا، حاجت من این و آن است
@TaZohour
#پرسش_پاسخ_مهدوی
دیدگاه اهل سنت نسبت به امام زمان (عج) چیست؟ آیا تفاوتهایی بین نگاه شیعه و اهل سنت در اینباره وجود دارد؟
باور داشتن مهدویت و اندیشه ظهور مهدی (عج) بخش مهمی از عقاید اسلامی به حساب میآید که بر اساس بشارتهای پیامبر گرامی اسلام (ص) میان تمام فرقهها و مذاهب اسلامی شکل گرفته است. احادیث مربوط به حضرت مهدی (عج) در بسیاری از کتابهای معروف اهل سنت نیز آمده است و با دقت کافی در این احادیث میبینیم که بین دو مذهب تشیع و تسنن مشترکاتی در رابطه با امام زمان (عج) وجود دارد که این مشترکات عبارتاند از:
۱. حتمی بودن ظهور و قیام حضرت مهدی (عج)
۲. نسب حضرت مهدی (عج) حضرت مهدی (عج) از اهل بیت و فرزندان رسول خدا (ص)- حضرت مهدی (عج) از نسل حضرت علی (ع)- حضرت مهدی (عج) از نسل فاطمه (س)
۳. ویژگیهای جسمانی حضرت مهدی (عج) قدرتمند بودن آن حضرت هنگام ظهور- چهره نورانی- پیشانی بلند و بینی کشیده- خال بر گونه
۴. هم نام بودن حضرت مهدی (عج) با پیامبر (ص)
۵. زمینههای ظهور ناامیدی کامل مردم- فراگیر شدن ستم
۶. نشانههای ظهور ندای آسمانی- خروج سفیانی- خسف در بیداء- قتل نفس زکیه
۷. امور مربوط به حضرت مهدی (عج) اصلاح امر ظهور مهدی (عج) در یک شب- محل ظهور- بیعت با حضرت مهدی (عج)- نزول فرشتگان برای یاری- نزول عیسی و اقتدا به حضرت مهدی (عج)
اهل سنت هر چند بالاتفاق به مهدویت معتقد هستند و به دلیل وجود روایتهای متواتر ظهور حضرت مهدی (عج ) در آخرالزمان را جزو اعتقادات قطعی خود میدانند، اما در مورد نسب و ولادت ایشان به چند گروه تقسیم می شوند.
گروهی از ایشان بر خلاف شیعه، ولادت امام زمان (عج) در سال ۲۵۵ هـ.ق و غیبت طولانی ایشان را نمیپذیرند، بلکه عقیده دارند که آن حضرت مقارن ظهور (مثلا چهل سال قبل از ظهور) به دنیا میآیند، و زمین را پر از عدل و داد می کنند و آن موعودی است که از تبار و اولاد فاطمه (س) است.
برگرفته از: اسلام کوئست
=======
@TaZohour
#شعر_مهدوی
هر شب یتیم توست دل جمکرانیام
جانم به لب رسیده بیا یار جانیام
از بادها نشانی تان را گرفتهام
عمری است عاجزانه پی آن نشانیام
طی شد جوانی من و رؤیت نشد رخت
" شرمنده جوانی از این زندگانیم"
با من بگو که خیمه کجا می کنی به پا
آخر چرا به خاک سیه می نشانیام
در این دهه اگر چه صدایت گرفته است
یک شب بخوان به صوت خوش آسمانیام
در روضه احتمال حضورت قویتر است
شاید به عشق نام عمویت بخوانیام
هم پیر قد خمیدگی زینب توام
هم داغدار آن دو لب خیزرانیام
این روزها که حال مرا درک می کنی
بگذار دست بر دل آتشفشانیام
در به دری برای غلام تو خوب نیست
تأیید کن که نوکر صاحب زمانیام
#عباس_احمدی
======
@TaZohour
#حدیث_مهدوی
امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف): زمین خالی از حجت خدا نیست، یا آشکار است و یا نهان.
کمال الدین صدوق ج ۲ ص ۵۱۱
#مبلغ_مهدوی_باشیم
========
@TaZohour
#معرفی_کتاب
یکی از پرسشهای اساسی در مورد «عصر ظهور» امکان اصلاح اخلاقی و تغییر و تحولات روحی و معنوی در انسانها و دوری آنان از معصیت، فسادگری، جنایت و بیداد است. یعنی، آیا انسانها واقعاً خوب و صالح میشوند؟
بحث تعلیم و تربیت، منحصر در فعالیتهای رسمی آموزش و پرورش آن هم در سطح گروه سنی کودک و نوجوان نیست؛ بلکه انسان در هر حال نیاز به تعلیم و تربیت دارد و این رسالت عظیم پیامبران و امامان بوده است. لذا اصلاح کامل و همه جانبه رفتار، اخلاق، پندار و گفتار انسانها به دست امام زمان (عج) و در پرتو دولت اخلاقی مهدوی صورت میگیرد.
اثر حاضر گامی آغازین، برای درک و فهم تحولات و دگرگونیهای گسترده و فراگیر در آن عصر و شناخت ماهیت و ساز و کار اصلاح و متعالی شدن انسان و در نتیجه تشکیل جامعه سالم و پاک است که در دو فصل تنظیم شده است.
فصل اول تعلیم و تربیت قدسی است و موضوعاتی از قبیل رشد فکری و اخلاقی، پیوند بین تعلیم و تربیت، فقر فرهنگی، جهالت، حب دنیا و غیره مطرح نموده است.
فصل دوم به ساز و کارهای تعلیم و تربیت پرداخته است و موضوعاتی از قبیل شکوفایی عقل فردی و جمعی، درمان بیماریهای روحی، بازسازی هویت و منزلت اصیل، وحدت معقول انسانی، شرور زدایی از جامعه، اجرای قوانین الهی و موارد دیگر متذکر شده است.
نام کتاب: تعلیم و تربیت در عصر ظهور
نویسنده: رحیم کارگر
#مبلغ_مهدوی_باشیم
=====
@TaZohour
#شعر_مهدوی
ای جانِ جانِِ جان جهانهای مختلف
ایمان عاشقانهی جانهای مختلف
روح سلام در تن هستی که زندهای
همواره در نسوج زبانهای مختلف
رؤیای دلنواز صدفهای ساحلی
دریای مهربان کرانهای مختلف
ما ماندهایم چون رمههایی رها شده
در گرگ و میش ذهن شبانهای مختلف
دارد یقینِ چوبیمان تیغ میخورد
در آتش هجومِ گمانهای مختلف
آقا! در آ به عرصه هیجای روزگار
ما را بگیر از هیجانهای مختلف
#علی_محمد_مودب
=====
@TaZohour
#پرسش_پاسخ_مهدوی
چه نوع آمادگی برای رسیدن به حكومت عدل جهانی لازم است؟
ما هر قدر خوشبین و امیدوار باشیم، باید بدانیم رسیدن به مرحلهای از تاریخ كه در آن همه انسانها زیر یك پرچم گرد آیند و كشمكشها و بازیهای خطرناك سیاسی و استعمارگری از بین برود، احتیاج به آمادگیهای عمومی دارد، گرچه به جهت تحولها و دگرگونیهایی كه به سرعت در عصر اخیر پدید آمده نباید آن را دور بدانیم، ولی در هر حال برای اینكه دنیا چنان حكومتی را پذیرا گردد احتیاج به آمادگیهایی از قبیل موارد ذیل است:
۱ - آمادگی فكری و فرهنگی: یعنی سطح افكار مردم جهان آن چنان بالا رود كه بدانند مثلاً مسأله «نژاد» یا «مناطق مختلف جغرافیایی» مسأله قابل توجهی در زندگی بشر نیست، و ...
۲ - آمادگی اجتماعی: زیرا مردم جهان باید از ظلم خسته شده و عدالت را از جان و دل طلب نمایند.
۳ - آمادگیهای تكنولوژی و ارتباطی: زیرا وجود صنایع پیشرفته نه تنها مزاحم یك حكومت عادلانه جهانی نخواهد بود، بلكه شاید بدون آن، وصول چنین هدفی محال باشد.
آری، اگر بنا بود همه كارها با «معجزه» صورت پذیرد، وجود چنین نظامی بدون وسایل پیشرفته صنعتی قابل تصور بود، ولی مگر اداره زندگی مردم جهان با معجزه ممكن است؟
معجزه استثنایی است منطقی در نظام جاری طبیعت برای اثبات حقانیت یك امر آسمانی، نه برای اداره همیشگی نظام جامعه، زیرا این كار تنها باید بر محور قوانین طبیعی صورت بگیرد.
(کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی)
=====
@TaZohour
#حدیث_مهدوی
امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف): اما علت و فلسفهی آنچه از دوران غیبت اتفاق افتاده [که درک آن برای شما سنگین است] آن است که خداوند در قرآن فرموده: «ای مومنان، از چیزهایی نپرسید که اگر آشکارتان شود، بدتان آید.» (سورهی مائده، آیه ۱۰۱)
بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۸۰
#مبلغ_مهدوی_باشیم
========
@TaZohour
#شعر_مهدوی
بیا که آینهی روزگار زنگاری ست
بیا که زخم زبانهای دوستان کاری ست
به انتظار نشستن در این زمانهی یأس
برای منتظران چاره نیست ناچاری است
به ما مخند اگر شعرهای سادهی ما
قبول طبع شما نیست کوچه بازاری است
چه قاب ها و چه تندیسهای زرینی
گرفتهایم به نامت که کنج انباری است!
نیامدی که کپرهای ما کلنگی بود
کنون بیا که بناهایمان طلاکاری است
به این خوشیم که یک شب به نامتان شادیم
تمام سال اگر کارمان عزاداری است
نه این که جمعه فقط صبح زود بیدارند
که کار منتظرانت همیشه بیداری است
به قول خواجهی ما در هوای طره ی تو
"چه جای دم زدن نافههای تاتاری است "
#سعید_بیابانکی
=======
@TaZohour
انگار نه انگار که امام زمانشان غایب است!
مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی (ره) :
یک روز در ایام تحصیل در نجف اشرف، پس از اقامه نماز پشت سر آیت الله مدنی، دیدم که ایشان شدیدا دارند گریه میکنند و شانههایشان از شدت گریه تکان میخورد، رفتم پیش آیت الله مدنی و گفتم: ببخشید، اتفاقی افتاده که این طور شما به گریه افتادهاید؟
ایشان فرمودند:
یک لحظه، امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را دیدم که به پشت سر من اشاره نموده و فرمودند: «آقای مدنی! نگاه کن! شیعیان من بعد از نماز، سریع میروند دنبال کار خودشان و هیچکدام برای فرج من دعا نمیکنند. انگار نه انگار که امام زمانشان غایب است!»
و من از گلایه امام زمان (عج) به گریه افتادم...
کتاب مهربانتر از مادر، انتشارات مسجد مقدس جمکران
روز ظهور تو، چه سرافکنده میشوند
آنانکه در دعای فرج کم گذاشتند...
اللهم عجل لولیک الفرج
تعجیل در ظهور آقا، صلوات
#مبلغ_مهدوی_باشیم
========
@TaZohour
#حدیث_مهدوی
امام مهدى (عجل الله تعالی فرجه الشریف): وجود من برای اهل زمین، سبب امان و آسایش است، همچنان که ستارگان سبب امان آسماناند.
بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۳۸۰
#مبلغ_مهدوی_باشیم
========
@TaZohour
#معرفی_کتاب
#کتاب_مهدوی امروز به پرسشهایی پیرامون مهدویت پاسخ میدهد.
نام کتاب: «مهدی موعود (عج) یارانی اینگونه دارد.»
این اثر با استناد به روایات، به بیان مطالبی درباره ولادت، غیبت، انتظار، ظهور و حکومت مهدی موعود (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پرداخته است.
نخست گزارشی از ولادت امام و چگونگی غیبت ارائه شده و بعد، بشارتهای قرآن و روایات ذکر گردیده است. نویسنده در ادامه برای انتظار ظهور امام، ثمرات آثاری شمرده است. همچنین ضمن برشمردن صفات و ویژگی یاران امام و نشانههای ظهور، چگونگی پیروزی امام با استفاده از سلاح ترس، یاری فرشتگان و نیروی طبیعت را بررسی کرده است.
این کتاب به نویسندگی سید مصطفی مهری است.
#مبلغ_مهدوی_باشیم
=========
@TaZohour
امام مهدی عجل الله تعالی فرجه :
به درستی که حدیث ما قلبها را زنده می کند
@TaZohour
#حدیث_مهدوی
امام صادق عليه السّلام فرمودند:
ان قائمَنا اذا قام مدَّ اللهُ عزَّوجلَّ لشيعتنا في اسماعهم و ابصارهم حتي لا يكون بينهم و بين القائم بريد، يكلمهم فيسمعون و ينظرون اليه و هو في مكانه.
وقتي قائم ما قيام كند، خداوند چشمان و گوشهای شيعيان ما را تيز میكند، به گونهای كه ميان قائم و شيعيانش پيكی نيست، او صحبت میكند و آنها میشنوند و او را میبينند، در حالی كه او در جای خود میباشد.
الکافی، ج ۸ ص ۲۴۱
#مبلغ_مهدوی_باشیم
=========
@TaZohour
#پرسش_پاسخ_مهدوی
در پرسش دیروز به معنای رجعت و اینکه قرآن به آن اشاره کرده است، پاسخ داده شد. امروز سوال دیگری در این موضوع پاسخ داده میشود.
آیا رجعت عمومی و همگانی است؟
آنچه از روایات اهل بیت (ع) استفاده میشود این است كه:
۱ - رجعت همانند معاد عمومی و همگانی نیست، بلكه مخصوص كسانی است كه ایمان محض و خالص یا كفر محض و خالص دارند!
امام صادق (ع) فرمود: إنّ الرجعة لیست بعامّة و هی خاصّة لایرجع إلّا من محض الإیمان محضاً أو محض الشرك محضاً؛
«رجعت عمومی نیست بلكه جنبه خصوصی دارد. تنها گروهی بازگشت میكنند كه ایمان خالص یا شرك خالص دارند.» (بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۳۹)
۲ - روایاتی كه اشاره به بازگشت افراد به طور خصوص دارد.
از امام صادق (ع) نقل شده كه فرمودند: نخستین كسی كه زمین برای او شكافته میشود و به زمین باز میگردد، حسین بن علی (ع) است. (الزام الناصب، ج ۲، ص ۳۶۰)
و نیز از حضرت نقل شده كه فرمود: نخستین كسی كه به دنیا رجعت میكند حسین بن علی (ع) است، او به قدری حكومت میكند كه از كثرت سن، ابروهایش روی دیدگانش میریزد. (بحارالأنوار، ج ۵۳، ص ۴۶)
(کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی)
=========
@TaZohour
آیا قرآن به رجعت كسانی به این دنیا اشاره نموده است؟
در قرآن به رجعت به معنای رجوع كسی به این دنیا در موارد زیادی اشاره شده است. اینك به برخی از نمونههای آن اشاره میكنیم:
۱ - «أَلَمْ تَرَ إِلَی الَّذِینَ خَرَجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ هُمْ أُلُوفٌ حَذَرَ المَوْتِ فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا ثُمَّ أَحْیاهُمْ»؛ "آیا ندیدید كسانی را كه از ترس مرگ از دیار خود بیرون رفتند كه هزاران تن بودند، خداوند فرمود: بمیرید، همه مردند سپس آنان را زنده كرد." (سوره بقره آیه ۲۴۳)
آیه اشاره به زنده شدن هفتاد هزار خانوار دارد كه بر اثر طاعون از دنیا رفته بودند.
۲ - «فَقُلْنَا اضْرِبُوهُ بِبَعْضِها كَذلِكَ یحْیی اللَّهُ المَوْتی وَ یرِیكُمْ آیاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُون»؛ "پس دستور دادیم كه پارهای از اعضای آن گاو را بر بدن كشته بزنید تا ببینید كه خداوند اینگونه مردگان را زنده خواهد نمود و قدرت كامل خویش را آشكار خواهد ساخت، شاید شما به خرد درآیید." (سوره بقره آیه ۷۳)
آیه مربوط به كشتهی بنی اسرائیل است كه به قدرت خداوند زنده شد.
۳ - «وَ إِذْ قُلْتُمْ یا مُوسی لَنْ نُؤْمِنَ لَكَ حَتّی نَرَی اللَّهَ جَهْرَةً فَأَخَذَتْكُمُ الصّاعِقَةُ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ × ثُمَّ بَعَثْناكُمْ مِنْ بَعْدِ مَوْتِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ»؛ "و به یاد آرید وقتی را كه گفتید: ای موسی! ما به تو ایمان نمیآوریم مگر آنكه خدا را آشكارا ببینیم، پس صاعقه سوزان بر شما فرود آمد و آن را به چشم خود مشاهده كردید. سپس شما را بعد از مرگ برانگیختیم، باشد كه خدا را شكر گزارید." (سوره بقره آیه ۵۵ ، ۵۶)
آیه مربوط به برخی از قوم حضرت موسی (ع) است كه تقاضای رؤیت خدا به چشم را كردند كه این خواسته سبب نزول عذاب و مرگ آنان شد ولی خداوند بار دیگر آنها را زنده كرد.
۴ - «أَوْ كَالَّذِی مَرَّ عَلی قَرْیةٍ وَ هِی خاوِیةٌ عَلی عُرُوشِها قالَ أَنّی یحْیی هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ»؛ "یا به مانند آن كسی كه به دهكدهای گذر كرد كه خراب و ویران شده بود، گفت: به حیرتم كه خداوند چگونه این مردگان را دوباره زنده خواهد كرد، پس خداوند او را صد سال میراند و سپس زندهاش كرد." (سوره بقره آیه ۲۵۹)
آیه مربوط به یكی از انبیای الهی است كه پس از صد سال دوباره زنده شد.
۵ - «وَأُحْیی المَوْتی بِإِذْنِ اللَّهِ»؛ "من مرده را به اذن خدا زنده میكنم."
طبری میگوید: حضرت عیسی(ع) مردگان را با دعایش زنده میكرد.
مطابق روایات نبوی هر آنچه در امتهای پیشین اتفاق افتاده در این امت نیز واقع خواهد شد، بنابراین مسأله رجوع به دنیا بعد از مرگ در این امت نیز امری واقع شدنی است.
(کتاب موعود شناسی و پاسخ به شبهات؛ علی اصغر رضوانی)
=========
@TaZohour