موضوع در خصوص #مرگ_اقوام است. زیرا در ادامه، میفرمایند: 《هنگام سرآمد، نهتاخیر کند و نهپیشی گیرد》. پس، نمیتوان گفت که مرگ #یک_قوم بتواند زود شود یا دیر شود که اللهعلیمبذاتالصدور.
• موضوع: #قضاوت_فراپند – بخشچهارم
عجیبتر این است که میفرمایند: 《ای فرزندان آدم!...》عجب! #فرزندان_آدم؛ خُب، یعنیچی!؟ یعنی #ای_بشریت؛ یعنی ای انسانها که در ادامهی آن میفرمایند 《هرگاه پیامبرانی از خودتان...》؛ یعنیچی از خودمان!؟ خدایا تو بگو یعنیچی!؟ اولفرمودید که 《ای انسانها...》خُب، ماهم که فهمیدیم، بعدش میگویید 《از خودتان》!؟ انسان از انسان!؟ اینشد حرف!؟ اصلا اینحرف معنی دارد!؟ یا نه، منظور این است که 《ای انسانها، هرگاه پیامبرانی از جنسخودتان...》؛ یعنی باتوجه به (آداب، فرهنگ، تمدن و مخصوصا #زبان) تفکیکشده میباشد.
• موضوع: #قضاوت_فراپند – بخشپنجم
خُب، ممکناست که بگویند که نسبتبه جملهی بالا، (شما این را ازکجا تشخیصدادید)!؟ خیلیراحت مراجعهکنید به آیهی شریفهی ۴ سورهی ابراهیم قرآنکریم که میفرمایند: 《ما هیچپیامبری را نمیفرستیم، مگر بهزبان قومش...》من میپرسم، که آیا اول شما آیهی ۳۴و۳۵ سورهی اعراف را خواندهاید که به آیهی شریفهی ۴ سورهی ابراهیم میخواهید مراجعهکنید!؟ اگر کامل خواندهاید، باشد؛ سپس، رجوعکنید و حتما بخوانید تا شما را کمکم با #یک_علم آشنا کنم که اصلا بههیچعنوان نمیدانستید و برشما پوشیده مانده است و هیچگونه علم و احاطهای هم نسبتبه آن ندارید و ندارند. فقط توصیه میکنم بخوانید و اصلا قضاوتنکنید. چون، بلد نیستید. قضاوت امری بهشدت پیچیده و بسیار بسیار مشکل است و بدانید و بپذیرید که شما از #علم_آیات باخبر نیستید. پس، صبور باشید...
• موضوع: #قضاوت_فراپند – بخشششم
پس، وقتیکه در آیهی شریفهی ۳۵ سورهی اعراف میفرمایند: 《ای فرزندان آدم، هرگاه پیامبرانی از خود شما بهنزد شما بیایند که...》با ترکیب آیهی شریفهی ۴ سورهی ابراهیم واضح میشود که؛ یعنی 《ای انسانها، هرگاه پیامبرانی از جنسشما که همتمدن/همزبان هستند و بهنزد شما بیایند که...》معنا پیدا میکند. چرا!؟ چون، ما قرار است که اولا کتاب کلامالله قرآنکریم را بخوانیم و نهفقط #یک_آیه. فراموشنکنید که همهی آیات در