�ومی از بین میرود.
عدالتخواهان هم باید تلاش کنند، ضمن مطالبه درست حقوق مظلومین و تلاش برای ایجاد پشتوانه قانونی برای امربهمعروف و نهیازمنکر و فریاد دادخواهی مظلوم، این حرکتها را درون گفتمان انقلاب و درون نظام انجام دهند، با دشمن نیز مرزبندی کنند. اگر ضعفی در عملکرد نهادهای مزبور میبینند، درون گفتمان انقلاب و با ادبیات عدالتخواهانه و نه حقوقبشری، با تحقیق و نه صرف ظن و گمان و نه با جابهجا کردن ظلم کوچک در قبال ظلم بزرگ (تخریب جمهوری اسلامی) به مطالبه و اصلاحگری بپردازند. اگر هم جایی نظم عمومی و امنیت کشور بهصورت واقعی درخطر قرار گرفت (نه چنانکه همیشه از طرف محافظهکاران با کوچکترین مطالبه درخطر خوانده میشود)، شیوه مطالبه خود را عوض کنند.
هرجا نفوذ هست، تلاش کنند جریانهای انقلابی را در مقابل نفوذیها و منحرفین تقویت کنند و از بازی در پازل نفوذیها و منحرفین و همصدا شدن با آنان بپرهیزند. نظیر کاری که روحانیون اهوازی در دفاع از کارگران هفت تپه کردند و جریان انقلابی را مقابل نفودیها و مارکسیستها تقویت کردند.
مطالبه گران انقلابی همانگونه که در قبال ظلم به مردم و مستضعفین میایستند در مقابل ظلم به نظام هم ایستادگی کنند. طبیعتاً یکی از لوازم این مطالبه درست و مرزبندی، دفاع از این نهادها مقابل تخریبهای گسترده خارجی در مواردی است که آنها اقدامات انقلابی انجام میدهند؛ البته نباید به بهانه این تخریبها، نقد درونگفتمانی و اصلاح این نهادها و عملکردشان نیز مورد بیتوجهی قرار بگیرد و در نگاه مردم، نظام و انقلابیها(که بخشی از این نظامند) در مظان اتهام ناکارآمدی یا ظلم به مستضعفین و بیتوجهی به آنها واقع شوند.
#محمدصادق_شهبازی
@jomhouri
مطالبهگری مسئولانه: هم عدالت و آزادی هم استقلال و مرزبندی با دشمن
عدالتخواهان، معترض محدود کردن آزادی مستضعفین در فریاد دادخواهی مظلوم و نهیازمنکر حکومتی هستند و بهدرستی میگویند امنیت مهم است، بدون آن هیچچیز معنا ندارد؛ اما نباید بهبهانه امنیت جلوی عدالت، آزادی و جمهوریت گرفته شود.
⛔️اما از سوی دیگر برنامه دشمن برای برهم ریختن کشور و به خیابان آوردن مردم نیز واقعی است و اساساً تحریم برای تحقق آن شکلگرفته است.
⛔️همچنین با برنامه دشمن برای تخریب جمهوری اسلامی با اسم رمز حقوقبشر مواجهیم؛ تصویر تیره از وضعیت حقوقبشر در ایران و آزادیهای اجتماعی و مدنی ارائهشده و بسیاری از نهادهای قضایی، امنیتی، حافظان نظم و... بهخاطر بعضی ضعفها و -بسیاری اوقات نه به این دلیل که بهخاطر- حرکتهای انقلابیشان تخریب میشوند. البته بعضاً نیز تنگنظریها و ضعفهایی در این نهادها مثل همه نهادها و هرچیز بشری وجود دارد.
از سوی دیگر نهادهای قضایی، امنیتی، حافظان نظم و... به نفوذ دشمن در این اعتراضات اشاره میکنند که حق هم هست و بسیاری جاها نفوذی وجود دارد، یا دشمن دارد از ماجرا سوءاستفاده میکند یا برای آن برنامه دارد، یا بعضی مظلومین و مطالبهگران مرزبندیهای لازم با دشمن را انجام نمیدهند و...
اما کامل قصه این نیست. ناکارآمدی و مطالبات جدی بهویژه به خاطر خصوصیسازیهای بیضابطه وجود دارد و بعضی مستضعفین هم مطالبات بهحقی دارند. اگر به مطالبات بهحق آنها درون نظام (چه حکومت چه انقلابیها، بسیجیها و روحانیون که طبقه حاکم برشمرده میشوند) پرداخته شود و آنها فرصت دادخواهی درون نظام داشته باشند و منتقدین درون گفتمان انقلاب و در چارچوب نظام دادخواهی کنند و مهمتر از همه ساختارهای حکومتی به مطالبات آنان پاسخ درست بدهند، نظام تثبیت و تقویتشده و پشتوانه اجتماعی آن تحکیم میشود. خود مردم هم برای تحقق مطالباتشان با دشمن و برانداز و ضدانقلاب مرزبندی میکنند.
⛔️اما وقتی چنین نمیشود، مردم راهحل خویش را خارج از نظام جستجو میکنند، آنوقت تعداد اعضای فلان کانال ضدانقلاب بالا میرود، نفوذیها و منحرفین در مطالبات، قدرت نقشآفرینی پیدا میکنند و از همه بدتر مردم مقابل نظام قرار میگیرند و درنهایت نظام تضعیف میشود و امنیت ع�
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201903/1483434/c852c57885-5c8fda277a1ed87c848b698f.jpeg?configs=eyJiYWNrZ3JvdW5kIjoiZmZmZmZmIiwic2l6ZSI6Ing1MTIifQ==)
مجلس روضه سیدالشهدا (ع) بمناسبت شب هفت پدرم حاج فریدون شهبازی
امروز پنجشنبه 5 مهر
بعد از نماز مغرب و عشا
خ ستارخان، خ پاتریس لومومبا، روبروی حسینیه دریانیها، پ 23، ط اول
ما باید امروز از #کاسبان_تسلیم صحبت کنیم!
#محمدصادق_شهبازی: ۳ سال از تاسیس ستاد اقتصاد مقاومتی می گذرد، چرا راهکار ساده ای مثل حذف دلار از مبادلات مالی اجرا نمیشود؟
@basij_sharif
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201807/1483434/a6eb057217-5b4cdbffc2fbb8b7008b514c.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201807/1483434/eb08617ef6-5b407511c2fbb8c7008b4be3.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201807/1483434/0fa0dc4e68-5b386211c2fbb88d018b4829.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
آقای عراقچی در این روزهای بی صاحب شدن برجام و مذاکره با اروپاییها، اینقدر وقتشان آزاد است که درباره مسابقات پارآسیایی جاکارتا سخنرانی میکنند!
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201806/1483434/681e80f2b9-5b23eee1c2fbb862008b7555.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
اگر دستگاه دیپلماسی و دیپلماسی فرهنگی ما این همه منفعل نبود
میتوانست از فرصت جام جهانی برای طرح مسئله فلسطین با محوریت ستاره هایی که برای فلسطین کارهایی کرده اند مثل رونالدو استفاده کند
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201806/1483434/ae380f124f-5b23dab9c2fbb8c9008b7596.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
اگر دستگاه دیپلماسی ما این همه منفعل نبود در جواب ویدیو و سایت نتانیاهو باید اب دزدی اسراییل وازبین بردن محیط زیست و اب را از طریق رییس جمهور، معاون اول یا وزیرخارجه برسرشان میکوبید
فیلم کامل جهان ارا 14 خرداد 97
با موضوع امام از نگاه جوانان
با حضور #محمدجواد_میری و #محمدصادق_شهبازی
اگر وزارت ورزش و وزارت خارجه ودستگاه دیپلماسی فرهنگی ما و نهادهای نان خور و بودجه گیر به اسم فلسطین این همه منفعل نبودند ما میتوانستیم از فرصت جام جهانی برای طرح عدالتخواهی بین المللی مان استفاده کنیم
اگر وزارت ورزش و وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما و نهادهای نان خور و بودجه گیر به اسم فلسطین این همه منفعل نبودند ما میتوانستیم از فرصت جام جهانی برای طرح عدالتخواهی بین المللی مان استفاده کنیم
مثل حامیان مراکش که پرچم فلسطین را بالا برده اند
آرمانهای سانسور شده امام
بخش دوم سخنان #محمدصادق_شهبازی در جهان ارا-دوم
ظاهر گرایی جلوه دیگر اسلام سلطنتی است. رژیم شاه بسیاری از کارهای خوب از خیریه تا ساخت عتبات، زیارت و مجلس روضه داشت. اما روح اسلام، عدالتخواهی و استکبارستیزی نداشت.
تصویری که در ابتدای انقلاب از امام بود، جذاب بود چون آرمانها را جامع و با اولویت داشت. مثل بند اول خمینی ای امام: «هر زمان مي رسد از تو اين ندا/اي اسيران و مستضعفان به پا/زير بار ستم زندگي بس است/نزد طاغوتيان، بندگي بس است»
در تصویر سلطنتی نقش مردم دیده نمیشود؛ در حالیکه امام در بند م وصیت نامه امام نقش مردم را بویژه در حوزه فرهنگ دید که اگر نهادهای مسئول وارد عمل نمیشوند، جوانان حزباللهی و انقلابی مستقیماً وارد شوند؛ برخلاف منطق بروکراتیک و دیکتاتورمابانه مهندس بازرگان که میگفت، مردم انقلاب شد به خانه هایتان بروید.
برخلاف منطق سلطنتی، یادگار امام، جمهوری اسلامی، انقلاب، آرمانهایش و نسل سوم و چهارم انقلابی ست نه ارتباطهای خونی و سلبریتی بازیها.
مرحوم سید احمد خمینی برخلاف بعضی به بخشی از وظیفه یادگاری امام عمل میکرد، مثلاً اعتراض میکرد که «سرمایهدار فراری را برمیگردانند ولی مدعیان خط امام هستند».
مفهوم استکبار در نگاه امام محدود به دشمن خارجی نیست، این که یک عده میتوانند شعار دهند «دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست» بخاطر تقلیل مفهوم استکبار و فرافکنی مشکلات به خارج است.
امام میگفت: «مستکبرین منحصر نیستند به سلاطین، منحصر نیستند به رؤسای جمهور، منحصر نیستند به دولتهای ستمگر. مستکبرین یک معنای اعمی دارد؛ …هر فرد، میشود که مستکبر باشد و میشود مستضعف باشد. اگر من به زیردستهای خودم، ولو ۴ نفر باشد، تعدی و تجاوز کردم و آنها را کوچک شمردم، بندهٔ خدا را کوچک شمردم، من مستکبرم و او مستضعف؛ و مشمول همان معنایی است که مستکبرین و مستضعفین هستند. اگر شما کسانیکه زیردستتان هست ضعیف شمردید و به آنها خداینخواسته تعدی کردید، تجاوز کردید، شما هم مستکبر میشوید»
«طبقات مختلف به طبقات پایین ظلم نکنند. باید حق فقرا، حق مستمندان داده بشود. … در جمهوری اسلامی ظلم نیست. در جمهوری اسلامی اینطور مسائلی که زورگویی باشد، نیست. فقیر و غنی؛ نمیتواند طبقهٔ غنی بر طبقهٔ فقیر زور بگوید، نمیتواند استثمار کند، نمیتواند آنها را با اجر کم وادار به عملهای زیاد بکند. باید مسائل اسلامی حل بشود در اینجا و پیاده بشود. باید مستضعفین را حمایت بکنند، باید مستضعفین تقویت بشوند؛ زیرورو بشوند مستکبر باید مستضعف بشود و مستضعف باید مستکبر بشود. نه مستکبر به آن معنی بلکه باید همه باهم برادروار در این دنیا- در این مملکت- همه باهم باشند».
یک عده مدعی اصولگرایی، سوپراصولگرایی و حزب اللهی و انقلابی بودن هستند، اما مقاومت را محصور به دشمن خارجی میکنند در حالیکه در منطق امام علاوه بر دشمن خارجی چنین میبینیم «آيا ملت عزيز ايران در مقابل توطئه منافقين و ليبرالها و زراندوزى و احتكار سرمايه داران و حيله مقدس مآبان مقاومت نكرده است»؟
امام معنویتگرایی سر کاری نداشت: «مگر تحقق ديانت جز اعلام محبت و وفادارى نسبت به حق و اظهار خشم و برائت نسبت به باطل است؟ حاشا كه خلوص عشق موحدين جز به ظهور كامل نفرت از مشركين و منافقين ميسر شود». «مهذب نیستیم که در فکر اسلام و امت اسلام نیستیم، اگر مهذب بودیم در فکر بودیم».
امام در اوج مشکل امنیتی کشور از آزادی و حریم خصوصی دفاع کرده و فرمان هشت مادهای داد.
تریبوندارهای پرروو وابسته به خارج واآزادایا میگویند، اما کسی به دنبال آزادی مستضعفین و حق اعتراض آنها نیست.
در نگاه امام، حزب الله توده مردمند، نه یک کاست و طبقه نخبه و حق انتقاد و اعتراض دارند.
امام برای تضمین آزادی و جمهوریت، با دخالت نیروهای مسلح و امنیتی در انتخابات مخالفت میکرد.
آرمانهای سانسور شده امام
بخش دوم سخنان #محمدصادق_شهبازی در جهان ارا-اول
بسیاری از آرمانهای امام سانسور شده است، نظیر اهداف نظام، بسیج جهانی مستضعفین، ویژگی ها و مسئولیتهای مسئولین.
امام سه بار تأکید میکند که اقشار متوسط به بالا و مرفهین نباید مسئول جمهوری اسلامی باشند؛ قابل توجه شورای نگهبان، نهادهای امنیتی و هیئتهای عالی گزینش.
مسئول عالی میگوید من پورشه کاین سوار میشوم، منتقدین هم سوسیالیست و از قماش قاتلان شهید مطهری هستند، اما اتفاقی نمیافتد و آن وقت خانههای منطقه یک تا سه مسئولین و باغ لواسانهایشان را هم داریم.
بسیج از نگاه امام، مخالف با استكبار، پولپرستى، تحجرگرايى و مقدسنمايی است.
خودکفایی کشاورزی جزو آرمانهای امام است. ایشان میگویند: «توجه به بازسازى مراكز صنعتى نبايد كوچكترين خللى بر ضرورت رسيدن به امر خودكفايى كشاورزى وارد آورد، بلكه اولويت و تقدم اين امر بايد محفوظ بماند و مسئولين بيشتر از گذشته خود را مكلف به اجراى آن سازند».
دوگانه اصلی امام، اسلام ناب و اسلام آمریکایی است.
اسلام آمریکایی را نباید به تکفیریها، تشیع لندنی، التقاطیها و لیبرالها تقلیل داد.
در خط فکری امام اولین گام مبارزه با تحجر و مقدس مآبهاست.
متحجرین، فقط طرفداران جدایی دین از سیاست و مخالفین تکنولوژی و دستاوردهای بشری و فلسفه و عرفان نیستند، گرچه متاسفانه آنها امروز فعالند حتی به نام انقلاب و حزب اللهی.
متحجرین نیازهای روز را نمیفهمند، اولویتها را جابجا میکنند و به دنبال حفظ وضع موجودند .
اولین و اخرین درگیری امام با متحجرین حوزوی بود از پیام قیام لله تا منشور روحانیت: «قبل از هر كار تكليف اين مقدسنماها را روشن كنيد. با وجود آنها مثل اين است كه دشمن به شما حمله كرده، و يك نفر هم محكم دستهاى شما را گرفته باشد».
دعوای امام در 15 خرداد با متحجرین بود.
محافظه کاران و متحجرین نمیگذارند اهداف اسلامی پیاده شود. در ماجرای برجام نگذاشتند منتقدین اعتراض کنند. در ماجرای آی پی سی که با دانشجویان بسیجی معترض برخوردهای شدید شد، محافظهکاران گفتند انقلاب مقابل انقلابیها ایستاد!!
امروز اگر احساس ناامیدی و بی آرمانی هست، حاصل محافظهکاری، از بین بردن حس مسئولیت و توان اثرگذاری است.
اسلام سرمایه داری و اشرافیت در حال بازگشت است؛ اشرافیت و مناسبات سرمایهداری توجیه میشود؛ عدالتخواهی با برچسب چپگرایی تقبیح میشود؛ وارداتچیها و خامفروشها بهنام بخش خصوصی برای اقتصاد تعیین تکلیف و پزشکان متخصص سهامدار بخش خصوصی برای سلامت چنین میکنند؛ در مجلات تیتر میکنند پیامبر بنیانگزار کاپیتالیسم بود و صدا از کسی در نمیآید.
در ادبیات امام دوگانه اصلی و مبارزه بعدی جنگ فقر و غنا و مستضعفین و مستکبرین است.
عدالتخواهی امام به خیریه و کمک به محرومین فروکاسته نمیشود و رفع استضعاف است.
در نگاه امام، اشرافیت درجه دو نیست: «خاصیت اعیانیت و اشرافیت بهاصطلاح و رفاه این است که چون همیشه خوف این مطلب که نبادا از این مقام، پایین بیایم و نبادا یک لطمهای به اشرافیت من بخورد، این خوف، اسباب این میشد که نسبت به زیردستها ظالم و نسبت به بالادستها توسریخور باشد».
در نگاه امام «فرهنگ مصرفى بزرگترين آفت يك جامعه انقلابى است». برخلاف مسئولین که میگویند مردم میخواستند. رییس دو قوه که روحانی بودند در نمازجمعه یکی به مانور تجمل دعوت کرد و دیگری گفت مردم نباید انتظار داشته باشند زندگی مسئولین مثل آنها باشد.
در نگاه امام «با زندگانى اشرافى و مصرفى نمىتوان ارزشهاى انسانى- اسلامى را حفظ كرد».
مهمترین حوزه اشرافیت هم مسئولین و روحانیت هستند
«آن روزى كه توجه اهل علم به دنيا شد و توجه به اين شد كه خانه داشته باشم چطور، و زرق و برق دنيا خداى نخواسته در آنها تأثير بكند، آن روز است كه بايد ما فاتحه اسلام را بخوانيم».
«هيچ چيزى به زشتى دنياگرايى روحانيت نيست. و هيچ وسيلهاى هم نمىتواند بدتر از دنياگرايى، روحانيت را آلوده كند».
«آن روزى كه دولت ما توجه به كاخ پيدا كرد، آن روز است كه بايد ما فاتحه دولت و ملت را بخوانيم».
«و ما بايد حفظ كنيم آنهايى را كه اسلام و جمهورى اسلامى را نگه داشتهاند و بعد از اين هم نگه خواهند داشت، و حفظ آن به اين است كه زندگى ما ساده و عادى باشد».
امروز مسئله انقلاب نه سروش و نه گوگوش است، وارداتچیها، خام فروشها، اشراف و طبقه مرفه جدید هستند که به جان انقلاب افتادهاند.
اسلام سلطنتی در حال بازتولید خود است.
تعاریف سلطنتی و تعطیل عقلی از ولایت فقیه گفته شده که از یکسو از ولایتبسندگی گفته میشود و همهچیز را به رهبری تقلیل میدهند و از سوی دیگر عدهای ولایت را مسئول همه مشکلات میدانند.
آرمانهای سانسور شده امام
بخش دوم سخنان #محمدصادق_شهبازی در جهان ارا
تحریف امام
بخش اول سخنان #محمدصادق_شهبازی در جهان آرا
امام در حصار حرفهای تکراری و خستهکننده و تشریفاتی رسانهها و مسئولین گرفتار شده است.
دوست و دشمن امام را تحریف کردند.
بسیاری مسئولین جز انقلاب ما انفجار نور بود و میزان که جمله امام نیست و یک جمله انتخاباتی نمیتوانند،یا خاطرات من بودم و امام که به نفعشانست نمیتوانند چیزی از امام بگویند.
جناحها هرکدام تنها بخشی از امام را گرفتند. یک جناح فقط آزادیها و حقوق خصوصی و یک جناح فقط دشمن خارجی و مسائل فرهنگی را مدنظر داشت.
از امام تصویری بدون موضع ساختهاند.
امام همه امامست؛ جامعیت امام، این همه جذابیت ایجاد میکرد.
امروز انقلاب در خطر بازتولید اسلام سرمایهداری، اسلام سلطنتی، متحجرین و محافظهکارها و مهمتراز همه پمپاژ ناامیدی و مسئولیتگریزی است
«چشم وا کنید و بنگرید/در کمین نخل انقلاب/موریانه را»!
البته اینها برای تحذیر است، انقلاب رشد و پیشرفت بسیاری کرده و جهتگیری درست دارد
از امام تصویر ایدهآلیستی ساختهاند که حرفهای نشدنی میزند.
امام آرمانگرایی بود که واقعیتها را میدید.
امام مناسبات موجود را به رسمیت نمیشناخت اما جوری اهدافش را پیگیری میکرد که همه مجبور به همراهی کند حتی آن مناسبات؛ مثل ماجرای سلمان رشدی که نتوانستند مارا محکوم کنند و کشورهای اسلامی که در جنگ مخالف ما بودند هم همراه شدند.
امروز عدهای با پررویی تمام با لباس روحانیت از جامعه جهانی، انتخاب بین انقلاب و جمهوری اسلامی و دولت مردرن میگویند.
امام منتقد وضع موجود بود، اما پیشرفتهای واقعی را میدید و لذا ناامیدی نداشت. نه مثل یک عده مسائل سطحی را خبر خوب میگفت و نه مثل یک عده صفر و صدی نگاه میکرد.
بخش اول سخنان #محمدصادق_شهبازی در جهان ارا
تحریف امام
⚪️محمدصادق شهبازی در برنامه جهان آرا: در منطق امام حزب الله توده مردمند و حق اعتراض دارند
دلیل نمی شود زمانی که یک مستضعف اعتراض کرد با بهانه امنیت با آنها برخورد شود!
Https://t.me/edalatkhahi
![](https://storage.gap.im/assets/images/10/201806/1483434/dd8e722657-5b1215d3c2fbb86e018b6ad0.jpeg?configs=eyJzaXplIjoieDUxMiJ9)
روایت شاذ در مورد افرادی که نیستند سنتی است که سالهاست روشنفکری ایرانی از ان بهره میبرد!
کسی که در اثارش یک عمر مدل شما را نقد کرده به زور دگنک هم نمیتوانید به روشنفکری عیرمتعهد وطنی بچسبانید!