#اختصاصی
اگر عقد بیمه مشکل فقهی داشته باشد، با هیچ رویکردی قابل تصحیح و تجویز نیست
گفتگوی شبکه اجتهاد با استاد شیخ مهدی زمانی فرد، استاد خارج فقه حوزه علمیه مشهد:
متأسّفانه بیمه یک منبع درآمد شده و با شاخههای متعددی که برای آن تعریف کرده و میکنند از آن ماهیّت عقلائی خودش فاصله گرفته است؛این بیمهها یک موجی ایجاد کردند که جز جنبههای تجاری توجیه دیگری ندارند.
اگر مراد از بیمه عمر یک سیستمی باشد که جهت آینده نگری تنظیم شده و از محلّ پس اندازهای افراد آیندهای را در حدّ لازم برای آنها تضمین میکند و خالی از هرگونه افراط و تفریط و محذورات باشد، میتوان آن را فعل الله دانست.
تفصیل گفتگو http://yon.ir/ywuGb
https://gap.im/ijtihad