زمینهایی را در بعضی شهرها تصرف کردند که سند ندارد و رفتند خانه ساختند، باید مسأله اینها را پرس و جو کنند. یا خانههای سازمانی گفتند: تا سه سال حق دارید، تا پنج سال حق دارید و پنج سال هفت سال شده است. نماز این نفرات چطور است؟ حداقل باید رضایت آنها را جلب کرد.
اینها همه نهیبهایی است که نماز میگوید. مکان نماز اولین شرطش این است که مباح باشد و غصبی نباشد و برای کسی نباشد. هرکسی حق دارد در داراییهای خودش مانور بدهد و از آنها بهرهبرداری کند و این را نماز به ما میگوید. میخواهیم عبادت قبول باشد و مایه ترقی ما باشد.
اگر با عین پولی که خمس و زکاتش را ندادند، این مسألهای است که کم گفته میشود، میرود زمین و خانه میخرد، در آن خانه و زمین نماز اشکال دارد. ملکی را میخرد که در آینده میخواهد با پول خمس نداده، پولش را بدهد.
@samtekhoda3_text
http://www.e57.ir