دیشب ۲۵۰ میلیون دلار بمب روی ایران ریختیم
ادعای ترامپ:
«آنها بیصبرانه منتظر رسیدن به یک توافق هستند. آنها شدیداً خواهان رسیدن به یک توافق هستند. ما دیشب ۲۵۰ میلیون دلار بمب روی آنها ریختیم. آنها واقعاً تسلیم شدهاند. آنها هنوز خودشان هم نمیدانند.»
@parsine
آکسیوس: تهدید مجدد ترامپ به بمباران ایران با هدف اعمال فشار بر این کشور برای نشان دادن انعطافپذیری بیشتر در مذاکرات بر سر برنامه هستهایاش است
@parsine
ادعای ترامپ به فاکس نیوز:
آنها دارند با ما مذاکره میکنند تا به توافق برسند. این کار برایشان سخت است چون آنها مغرور هستند. آنها بسیار مغرورند.
برجام جادهای به سوی سلاح اتمی بود. راه من جادهای به سوی بدون سلاح اتمی است. میگوید شما نمیتوانید سلاح اتمی داشته باشید. بنابراین آنها یک روز با من بر سر این موضوع جنگیدند، و سپس با آن موافقت کردند: شما نمیتوانید سلاح اتمی بسازید یا خریداری کنید. بنابراین ما همه چیز را به دست آوردیم، اما رسانهها آنقدر دیوانهوار پوشش میدهند.
مهم نیست من چه کار کنم، رسانهها خواهند گفت این یک پیروزی بزرگ برای ایران بوده است.
@parsine
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس: ترامپ راهی جز تسلیم در برابر ایران ندارد
@parsine
فاکس نیوز: یکی از چیزهایی که دیروز مطرح کردید، این بود که نوبت بعدی پلها و نیروگاههاست؛ آیا آن مرحله بعدی است؟
ادعای ترامپ :
ترجیح میدهم این کار را نکنم، چون وقتی شما آن کار را بکنید، مردم متحمل رنج میشوند. همان طور که شنیدم شما به آب اشاره کردید؛آب برای آنها یک فقدان واقعاً ویرانگر است. من میتوانم این کار را ظرف یک دقیقه انجام دهم، اما مشکل اینجاست که مردم نمیتوانند آب بنوشند، بنابراین نمیخواهم این کار را بکنم.
@parsine
ترامپ : موضوع ایران تمام شده و ما میتوانیم فردا نیروهای خود را بیاوریم، اما نمیخواهم نیروی زمینی اعزام کنم!
@parsine
ترامپ در مصاحبه با فاکس نیوز: امشب بمباران بیشتری علیه ایران انجام خواهد شد، و این بمباران بزرگتر و قویتر خواهد بود!
ترامپ: اگر ایرانی ها توافق را امضا نکنند، بشدت بمباران خواهند شد؛ عجله کنید، هنوز میتوانیم به بزرگترین توافق تاریخ برسیم!
@parsine
ترامپ: ما با جنگنده و هواپیماهای خود بر فراز تهران پرواز میکنیم و ایرانی ها از آن خبر ندارند
@parsine
ترامپ : مردم در ایران نمیتوانند آب بنوشند و من نمیخواهم این اتفاق بیفتد
@parsine
ترامپ: ایرانیها بسیار مغرور هستند و ۴۷ سالاست که در خاورمیانه قلدری میکنند
@parsine
ترامپ: پلها هدف بعدی حملات ما هستند! اما من نمیخواهم این کار را انجام دهم زیرا وقتی این کار را میکنم، مردم رنج میبرند
ما برای معترضان ایرانی سلاح فرستادیم، اما از کردها بسیار ناامید شدیم زیرا آنها سلاح ها را به معترضان تحویل ندادند.
@parsine
ادعاهای وزیر خزانهداری آمریکا:
ایران بازی با حاصل جمع صفر را که در آن شرکت کرده است، خواهد باخت.
هر آسیبی که به متحدان ما در خلیج فارس وارد کند، با وجوهی که از حسابهای ایرانی برداشت میشود، جبران خواهد شد.
هر عوارضی که به سازمان تنگه خلیج فارس پرداخت شود، با وجوهی که از حسابهای آنها برداشت میشود، متعادل خواهد شد.
هر حملهای که ایران انجام دهد، تنها پیامدهای اقتصادی و مالی را که با آن مواجه است، عمیقتر خواهد کرد.
@parsine
ترامپ:
ترجیح میدهم جزیره خارک را در اختیار داشته باشم. ما هنوز به اندازه کافی به ایران ضربه نزدهایم!
@parsine
ترامپ هم اکنون به فاکس نیوز:
ایالات متحده درحال مذاکره و گفت و گو با ایران است!
@parsine
صیادان هرمزگانی از تردد در تنگۀ هرمز خودداری کنند
مدیرعامل اتحادیه شرکتهای تعاونی صیادان استان هرمزگان: تمامی شناورها و فعالان حوزۀ صیادی موظفاند با رعایت کامل دستورالعملهای ابلاغی، عملیات صیادی خود را تنها در آبهای سرزمینی و محدودۀ ۱۲ مایلی ساحل انجام دهند.
هرگونه تردد، فعالیت و حضور شناورها در محدودۀ تنگه هرمز اکیداً ممنوع اعلام شده و صیادان موظف هستند تا اطلاع ثانوی از نزدیک شدن و تردد در اطراف این منطقه خودداری کنند.
@parsine
ترامپ: ایران ناوگان، نیروی هوایی، رادارها، تمام پدافندهای دیگر و بیشتر قابلیتهای تهاجمی خود را از دست داده است
@parsine
واکنش مشاور سیاسی قالیباف به تحولات اخیر:
فشارپذیر نیستیم/هیچ متنی قطعی نشده و عجله ای هم نداریم ، قضاوتها اشتباه ست
@parsine
فارس به نقل از منبع نزدیک به تیم مذاکراتی:
متنی که پیشتر مورد تأکید ایران قرار گرفته، تاکنون با موافقت کامل طرف آمریکایی مواجه نشده؛ همین مسئله یکی از مهمترین موانع دستیابی به تفاهم نهایی به شمار میرود
@parsine
ترامپ: آمریکا امشب هم به ایران حمله میکند
در آیندهای نهچندان دور، جزیرهٔ خارگ و سایر نقاط زیرساختی نفت ایران را تصرف خواهیم کرد و کنترل کامل بازارهای نفت و گاز آنها را به دست خواهیم گرفت.
@parsine
بلندترین و کهنترین درختان ایران
عکس راست: بلندترین درختِ ایران. «بلوط بُلَندْمازو» با ارتفاع بیش از ۶۰ متر
عکس چپ: کُهنترین درختِ ایران. «سرو ابرکوه» با سن حدودا ۴۰۰۰سال
@parsine