Gap messenger
Download

📝 #یادداشت | عدالت خواهی کور

🔹عدالت خواهی کور و متحجرانه از جمله خطراتی است که عدالت خواهی عقلانی را تهدید می کند.
افراد سطحی نگر و جزء بین که نسبت به حوادث و رخدادها تحلیل های صحیحی ندارند که باید از آن ها به عدالت خواهانه جاهل تعبیر کرد.
خائنین منافق صفت که دنبال خاموش کردن انوار حق هستند.
اگر این دو گروه علمداران پرچم عدالت خواهی و ظلم ستیزی بشوند،باعث به زمین افتادن و لگد مال شدن این پرچم مقدس در زیر پای جهالت و خیانت می شوند:به صورتی که برافراشتن آن کار آسانی نیست.

🔸جنگ صفین از مصادیق گویای عدالت خواهی کور است.
افرادی از روی بی بصیرتی و جهالت و گروهی انسان نما به خیانت،شعار لا حکم الا لله سر دادند؛شعاری که آن روز به خیال خام خود شعار حق و عدالت علیه باطل و ظلم بود.
جام زهر شکست و سازش را به قهرمان خیبر نوشاندند و محراب نمازش را تبدیل به قتلگاه کردند.

🔻عدالت خواهی کور و جاهلانه
حدود و ثغور را نمی شناسد
سطحی نگر و جز بین است
مصلحت ها و موانع را نادیده می گیرد
همسو و همنوا با دشمنان و دسیسه چینان، تهدیدی برای اصول و ارزش ها می باشد.
مقدسات و ارزش ها را بی اهمیت جلوه می دهد و سعی در تقدس زدایی دارد.

🔻این ویژگی ها باعث می شوند افرادی به نام عدالت خواهی همچو خوارج فقط هیاهوی عدالت راه بیاندازند اما در باطن،باطل را یاری دهند.

-عدالت خواهی واقعی حد و مرز دارد.
-عرض و ابرو و جان مردم -هر چند خطا کار -برایش خط قرمزی ترسیم کرده است که عبور از آن را جایز نمی داند.
زمانی که امام علی علیه السلام قاعدین جنگ جمل را توبیخ می کردند مالک اشتر بر خواست و فریاد زد
تمام آن ها باید کشته شوند
امام در مقابل فرمودند:
از مرز تجاوز کرده،از حد گذشته ای و در جنگ و نزاع غرق شده ای
این بنیان مرصوص یعنی در عدالت خواهی باید ثغور را شناخت و آن ها را رعایت کرد.
درس دیگر از کلام امیر بیان اینکه همچو مالکی هم اگر گوشش به لب مولایش نباشد ممکن است در این مسیر پایش بلغزد.

🔻در جنگ جمل،جنگی که میدانی و میدانم چه کسانی با امیرالمونین چه کردند.
بعد از جنگ امام علی علیه السلام عایشه همسر پیامبر را با احترام روانه کردند.
چرا که عدالت خواهی عاقلانه علی حفظ آبروی فردی که داری منصبی است را لازم میداند.

-عدالت خواهی عاقلانه به بهانه ظلم ستیزی و اقامه قسط جایگاه های مقدس و حیاطی را به خطر نمی اندازد.
-از مناصب و جایگاه های مقدس یا منتسب به افراد داری شان و تقدس ،تقدس زدایی نمی کند.

🔻معلم عدالت و میزان حق با قتل و کشتن عثمان مخالف بود.
نه به دلیل شخص او بلکه فقط به جهت حفظ قداست و شان مقام خلافت و رهبری امت اسلامی بود که مخالفت کردند.

مصلحت سنجی عقب نشینی حساب شده ای جهت حفظ امری عالی تر و والاتر است.نه دست برداشتن از عدالت و حق

💠مقام معظم رهبری می فرمایند:
گفتمان عدالت خواهی را فریاد بزنید اما انتقاد شخصی و مصداقی نکنید.
دلیل موضوع را این بیان می کنند:ممکن است اشتباه کنید!

گاهی مصلحت ها عملکردی را از سوی بزرگان و صاحبان مناصب به همراه دارد که در ظاهر خوشایند مذاق عدالت محوری نیست.
اما این ظاهر امر است ، که بی خبری از این مصالح باعث لطمه زدن به آن شخص و اصل عدالت خواهی می شود.

بسیاری از بزرگان شیعه مصلحت صلح امام حسن علیه السلام را نمی دانستند به همین دلیل از روی جهالت و ندانستن هیاهوی ظلم ستیزی و اقامه عدل به راه انداختن و امام معصوم را متهم به سازش با دشمن کروند و العیاذ بالله ایشان را مذل المونین خطاب کردند!

جاهلان عدالت خواه گاها حنجره و لسان زهراگین دشمن می شوند.
اگر خائن نباشند،جاهلان یاری دهنده باطل هستند.
چرا که دشمن سعی در ترور شخصیت های موثر جامعه دارد و افراد بی اطلاع با رواج شایعه ها و اخبار ضعیف السند باطل را در اهدافش یاری می کنند.

عدالت خواهی و ظلم ستیزی ورطه ای است که اگر با بصیرت و روح تقوا در آن وارد نشویم مصداق آیه
"وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ لَا تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ قَالُوا إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ"
می شویم.

🔴 این یادداشت را بر اتفاقات اخیر موجود در جامعه تطبیق دهید و عدالت خواهان کور و دروغین را از عدالت خواهان واقعی و عقلانی تشخیص دهید.

#معاونت_بصیرتی_سیاسی
▫بسیج طلاب و روحانیون
🆔 @hoze_imamkhamenei

19 February 2019 | 04:58