||⭕️||
||||
||||
او گذاشت اکنون شما مهره را بگذارید.2
شما توسط پریناز به بازی دعوت شدید منتظر انتخاب مهره باشید.
توجه
ادغام سرویس های خبری
با عرض ادب خدمت همراهان عزیز سرویس های ؛
اخبار فرهنگی و هنری، اخبار اقتصادی ، اخبار اجتماعی و اخبار بین الملل
در راستای بهبود کیفیت کار و بهره گیری هر چه بیشتر از اخبار متنوع روزانه، از امروز 4 سرویس فوق ادغام گردیده و در قالب سرویسی با نام خبرچین تقدیم شما می گردد.
شما می تونید از طریق آدرس زیر وارد این سرویس خبری رایگان شده و از اخبار جذاب و متنوع اون بهره مند بشید :
آدرس سرویس خبرجین :
http://gap.im/khabarchin
منتظر شما در سرویس جذاب خبرچین هستیم
@CultureNews
سریال آنام به کجا رسید؟
به گزارش افکارنیوز، جواد افشار کارگردان مجموعه تلویزیونی «آنام»؛ پیرامون روند تولید این سریال گفت: با توجه به اینکه تازه ۲۰ روز است فاز دوم مجموعه نمایشی «آنام» را کلید زدهایم، بازیگران به ترتیب اجرا وارد صحنه میشوند و از هفته دیگر سیامک صفری و شبنم قلی خانی جلوی دوربین می روند.
وی در ادامه اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از قصه در زمان حال سپری میشود و تا به امروز نگارش ۴۰ قسمت از فیلمنامه به پایان رسیده است.
کارگردان مجموعه تلویزیونی «کیمیا» افزود: نگارش فیلمنامه تا به اینجا روند خوبی را طی کرده است و با توجه به ظرفیتهای قصه، مدیران خواستار پرداخت بیشتر به روایت داستانی هستند.
افشار در پایان با بیان اینکه فاز دوم تصویربرداری ۵ ماه دیگر به اتمام میرسد، در خصوص انتخاب لوکیشنها اظهار داشت: هماکنون تصویربرداری «آنام» در دانشگاه علامه طباطبایی انجام می شود و از اواسط مرداد ماه آن را به صورت پراکنده در بانک، خانه و کارخانه ادامه می دهیم.
@CultureNews
بهرام افشاری در گفتگو با مهر:
بهتاش جاه طلبی جوان امروزی را دارد/ شخصیتی متفاوت در «پایتخت ۵»
بهرام افشاری نقش خود در سریال «پایتخت ۵» را متناسب با ویژگی های جوانان امروزی دانست که از جاه طلبیهایی هم برخوردار است.
بهرام افشاری بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار مهر درباره نقش فرزند بهبود که در سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم برعهده دارد، گفت: من نقش شیرافکن فرزند بهبود را در سریال «پایتخت» برعهده داشتم که این اسم به بهتاش تغییر پیدا کرد. به نظرم این اسم بامزه است و ممکن است بیشتر در گوش مخاطب باقی بماند.
وی ادامه داد: من پیش از این نقش شیرافکن را با گریم، تن صدا و جنسی متفاوت در سریال «پایتخت» بازی کردم که خاطره خوبی از آن ماند و با اینکه چند سال است از آن می گذرد اما هنوز مردم آن را به خاطر دارند. این اتفاق وظیفه مرا سنگین تر می کند که باید نقش بهتاش را به گونه ای بازی کنم که در کمال احترام به نقش شیرافکن بتوانم جنسی متفاوت تر از آن نقش را برای مخاطبان «پایتخت» ارایه دهم.
بازیگر سریال «علی البدل» درباره نقش خود در «پایتخت» اظهار کرد: من تلاش بسیاری کردم تا این نقش را دربیاورم همچنین کمک های بازیگران مقابلم و راهنمایی های آقای تنابنده نیز بسیار تاثیرگذار بود.
چالش های بهتاش همان چالش های جوان امروزی است
افشاری ادامه داد: چالش های بهتاش همان چالش های جوان امروزی است، خواسته هایی دارد و برای آنها تلاش می کند اما شاید کمی بدشانس هم است. از طرفی کمی سست است، او راحت طلبی هایی دارد و چیزی برایش اصل نیست. همچنین در عین حال که پر از جاه طلبی است عملی را که باید برای خواست هایش داشته باشد، انجام نمی دهد.
این بازیگر درباره سختی های کارش اظهار کرد: کار من سخت است چون مخاطب پیش از این هم از من در این سریال نقشی را دیده است و من باید به عنوان بازیگر این فصل کیفیت کارم را بالا ببرم چون اگر مردم بار پیش از من راضی بوده اند، دلیل نمی شود که باز هم خوششان بیاید. البته خود من ابتدا درباره نقش و جغرافیای نقش تحقیق کرده و با کسانی که شباهت هایی با نقش من دارند صحبت و نکاتی را یادداشت می کنم تا به تدریج بتوانم مشخصات بیرونی این نقش را پیدا کنم.
بازیگر سریال «پایتخت» در پایان عنوان کرد: نقش من در «علی البدل» تکه کلامی نداشت بلکه به تدریج ویژگی هایی را متناسب با محیط پیدا کردم. در این سریال هم به تدریج پیش می روم تا بتوانم ویژگی هایی را از آن خود کنم و یک شخصیت بسازم چون من به سمت ساخت یک تیپ نمی روم. البته تیپ سازی هم اهمیت بسیاری دارد و گاهی تیپ های ماندگاری از آثار نمایشی باقی مانده است اما در هر کاری تیپ جایی ندارد به طور مثال در اثری که همه شخصیت ها رئال هستند نمی توان تیپ بازی کرد.
سریال «پایتخت ۵» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی الهام غفوری این روزها در حال تصویربرداری است و بازیگرانی چون علیرضا خمسه، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، نسرین نصرتی، هومن حاجی عبداللهی، بهرام افشاری و... در آن به ایفای نقش می پردازند.
@CultureNews
@CultureNews
پاسخ قبادی به انتقادات؛
نقش پررنگ بخش خصوصی در حوزه پوشاک/ «مد» دولتی شده است؟
دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس در پاسخ به انتقادها از دولتی شدن مد گفت: همه فعالیتهای مد و لباس در کشور خصوصی است و خوب است منتقدان، مصداقهای دولتی شدن را مطرح کنند.
به گزارش خبرنگار مهر، بعضی طراحان لباس معتقدند مد، دولتی شده و این مساله، چندان خوشایند نیست و کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نباید دخالت چندانی در این زمینه داشته باشد.
سومبات هاکوپیان، رئیس انجمن طراحان پارچه و لباس از جمله این منتقدان است. او در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره مد و لباس، به صراحت بیان کرد: زمانی که آقای صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد بود به ایشان گفتم که امکان ندارد، مد دولتی شود. امروز هم میگویم، اگر مد در انحصار دولت قرار بگیرد، محکوم به مردن است. همه طراحانی که این جا جمع شدهاند، روزگار سختی را گذراندهاند. من خواهش میکنم به بخش خصوصی اطمینان کنید. بخش خصوصی که بدنه جامعه است در خدمت شماست. مملکتداری تخصص شما و مملکتآرایی تخصص ماست.
حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مدولباس کشور اما این انتقادات را قبول ندارد و در گفتگو با خبرنگار مهر میگوید: گاهی اوقات گفته می شود که کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، طراحی را به بخش خصوصی واگذار کند. من به صراحت اعلام می کنم کلیه فعالیتهای حوزه مد و لباس کشور بر دوش افراد و نهادهای غیردولتی است. ما هیچگاه، طراح استخدام نکردهایم تا از ما حقوق بگیرد و به ارائه نمونه های مختلف بپردازد و مد را محدود به طراحیهای خود کند.
دبیر کارگروه مد و لباس کشور در پاسخ به این که بعضی معتقدند که مد، دولتی شده، بیان کرد:. حرف همه کسانی که اشاره میکنند، مد دولتی نمیشود، درست؛ اما باید مصداقهای این دولتی شدن را مطرح کنند. این که فعالیت ها مطابق با قوانین باشد، امری بدیهی است حتی اگر مسئولیت اجرایی ساماندهی به مد و لباس کشوردر اختیار یک موسسه خصوصی هم قرار بگیرد، باید همه فعالیت ها با سایر قوانین هماهنگ باشد.
قبادی، لباس ر ا یک محصول مهم فرهنگی دانست و افزود:براساس قانون و آموزهها، لباس، چه داخلی باشد چه خارجی، یک محصول فرهنگی است. از این رو ما با ورود برخی از نمونه های مبتذل که با فرهنگ ما هماهنگی ندارند، دچار چالش می شویم. پس من براساس سلیقه شخصی خودم نمی توانم هنرنمایی کنم و ناچارم به نظام ارزشی کشور توجه داشته باشم.
او نگاه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به حوزه پوشاک کشور را نگاهی توسعه ای برشمرد و گفت: ما در پی حمایت از فعالیت های مد و لباس هستیم و نگاهمان در این زمینه، توسعه ای است. بنابراین فعالیت های طراحی و مد سازی بر عهده اشخاص است. سرمایه گذاری در این حوزه هم دولتی نیست اما نظام هم به استناد قانون، برای آین اموزه دینی و فرهنگی، ارزش قائل شده و مد و لباس را به عنوان یک اصل و قانون مترقی در نظر گرفته است.
@CultureNews
@CultureNews
در گفتگو با مهر مطرح شد؛
چرا ثبت جهانی شهر یزد مهم است؟/ دیگر بافت تاریخی زنده نداریم
مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی گفت: یکی از دلایل اهمیت ثبت جهانی شهر یزد این است که زندگی در این بافت جریان دارد و با وجود گستردگی هنوز با سبک تاریخیاش حفظ شده است.
فرهاد عزیزی، مدیرکل امور پایگاههای میراث جهانی به خبرنگار مهر گفت: ثبت جهانی شهر یزد به چند دلیل اقدام مهمی بوده است چون ما در ایران یک شهر تاریخی با این انسجام و یک دستی در حوزه بناهای تاریخی دیگر نداریم چون بافت تاریخی آن متراکم و به هم پیوسته است و این یکی از امتیازاتش به شمار می آید. بنابراین ثبت جهانی این شهر می تواند عاملی باشد که همیشه این شهر برای ایران بماند.
وی ادامه داد: شاید زمانی برسد که با وجود ساخت و سازهای زیادی که در شهرها می شود، دیگر بافت تاریخی شهری به این معنا در هیچ یک از استانها نداشته باشیم چون کم کم بافتهای تاریخی از شهرها در حال پاک شدن است.
عزیزی بیان کرد: یکی از مهمترین دلایل ثبت جهانی شهر یزد این بود که این بافت تاریخی زنده است و مردم در آن زندگی می کنند این ویژگی برای یونسکو بسیار مهم است چون روال زندگی در این بافت تاریخی گسترده بسیار زنده تر از سایر بافت های تاریخی شهرهای دیگر است. ضمن اینکه برای حفظ این شهر یک برنامه ریزی وجود دارد. شاید اگر پایگاههای دیگر نیز دارای یک برنامه جامع بودند شاهد از بین رفتن آنها نبودیم.
عزیزی به همت مردم و مسئولان شهر یزد نیز برای ثبت جهانی بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: مردم و مسئولان از زمانی که متوجه شدند ثبت جهانی چقدر میتواند برای آنها مهم باشد تلاش کردند که دیگر ساخت و ساز بی رویه ای انجام نشود و خانه های خود را در این بافت نگه دارند.
وی افزود: وقتی یک بافت تاریخی دارای پلان مدیریتی باشد می توان برنامههای استراتژیک برای شهر داشته باشیم تا زمانی که برای آن مشکلی پیش آمد حل کنیم. در ثبت جهانی شهر یزد نیز این اتفاق افتاد که این شهر اکنون متعلق به همه مردم جهان است و در برابر هر اتفاقی باید پاسخگو باشیم.
@CultureNews
@CultureNews
کامران تفتی مجری شد ؛
طراحی چالش برای مردان مجرد/ «وقتشه» از امشب به آنتن میآید
ابوالفضل صفری درباره طراحی چالشی برای مردان مجرد در آستانه ازدواج در برنامه تلویزیونی «وقتشه» سخن گفت.
ابوالفضل صفری تهیه کننده برنامه «وقتشه» از پخش این برنامه از امشب هشتم مرداد در شبکه نسیم خبر داد و به خبرنگار مهر گفت: بنابر سیاست های شبکه نسیم و با توجه به رویکرد این شبکه برای ساخت برنامههای شاد و مفرح تصمیم گرفته شد تا برنامه ای با موضوع عشق و ازدواج ساخته شود و نگاه متفاوتی به این مقوله وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: در واقع از چندماه پیش و در زمان ریاست دکتر کرمی در شبکه نسیم صحبت هایی مبنی بر ساخت برنامه ای با موضوع ترویج ازدواج ایرانی- اسلامی صورت گرفته بود که این گفته ها با انتصاب دکتر احسانی به مرحله اجرایی در آمد. در همین راستا پیش تولید برنامه از چندماه پیش آغاز و تلاش شد تا به یک کیفیت مطلوب در زمینه برنامه سازی دست پیدا کنیم. هدف اصلی برنامه «وقتشه» ترویج ازدواج آسان، شیرین و ممدوح است که در قالب یک برنامه ترکیبی از امشب ساعت ۹ با اجرای کامران تفتی روی آنتن شبکه نسیم می رود و قرار است روزهای فرد مهمان خانه های مردم باشد.
صفری در توضیح بخش های مختلف برنامه عنوان کرد: «وقتشه» یک برنامه ترکیبی در سبک های رئالیتیشو و استودیویی است که ما سعی کردیم برای جذابیت بیشتر بخش های مختلفی را در آن بگنجانیم.
طراحی یک بازی برای به چالش کشیدن مردان مجرد
وی با بیان اینکه در بخش رئالیتی شو یک تیم قوی کارشناسی و نویسندگی به سردبیری مریم جلالی طراحی بخش های مختلف را برعهده گرفته اند، توضیح داد: در بخش رئالیتیشو یا برنامه واقعیت نما در هر فصل حدود ۸ نفر وارد خانه قبل از بخت می شوند. در این خانه که لوکیشنی سنتی در جنوب تهران است، مردان مجرد در آستانه ازدواج با چالش هایی رو به رو می شوند. این چالش ها توسط کارشناسان روانشناسی و براساس گیمیفیکیشن (بازی سازی) طراحی می شود.
این تهیه کننده اضافه کرد: هدف از این بخش برنامه، ارائه راهکارهایی برای رسیدن به خودشناسی مطلوب پیش از انتخاب همسر و شروع زندگی مشترک است. بازی ها در بخش رئالیتی به گونه ای طراحی شده اند تا شرکت کنندگان و به تبع آنها مخاطبان بتوانند بر اساس الگوهای شخصیت شناسی MBTI، تست دیسک و... خود و دیگران را بهتر بشناسند و ایجاد روابط موثر در خانواده را تمرین کنند. به همین دلیل تیم نویسندگی برنامه کوشیده اند بازی ها علاوه بر ایجاد فضایی شاد و پر انرژی، با ابزاری ساده توسط همه مخاطبان برنامه قابل اجرا و تفسیر باشد.
وی با اشاره به دیگر بخش های این برنامه ترکیبی اظهار کرد: در بخش هایی از رئالیتی شو، شاهد گعده های دوستانه بین اهالی خانه و پیشکسوتان عرصه هنر هستیم. در این گپ ها، هنرمندان با طرح کردن موضوعات مربوط به زندگی مشترک، به انتقال تجارت به جوانان در شرف ازدواج می پردازند. بخش رئالیتی شامل آیتم های مستند پرتره هم می شود. مستندهایی که بر اساس داستان زندگی هر کدام از شرکت کننده ها ساخته می شود و به عنوان بسته های سورپرایز در خلال برنامه رونمایی خواهد شد. داستان و ویژگی های شخصی هر کدام از شرکت کنندگان بخش رئالیتی، مفصل پیوست این آیتم ها با بخش استودیویی برنامه است.
گفتگو با زوج های موفق سلبریتی
به گفته صفری، بخش دیگر این برنامه «تاک شو» است که کامران تفتی اجرای آن را بر عهده دارد و قرار است این بازیگر سینما و تلویزیون این بار با زوج های موفق سلبریتی، یا زوج های اجتماعی موفق و با حفظ حریم شخصی، درباره عشق، ازدواج و تجربه زندگی مشترک با آنها گفتگو کند.
تهیه کننده «وقتشه» در پایان درباره دلیل انتخاب کامران تفتی برای اجرای این برنامه تلویزیونی گفت: شبکه نسیم همیشه اعتقاد داشته که باید کارهای جدیدی در برنامه سازی صورت گیرد و برنامه سازان باید تلاش کنند از کلیشه ها فاصله بگیرند. یکی از رویکردهای مهم این شبکه هم این است که از کسانی که مردم آنها را به عنوان مجری می شناسند استفاده نشود و چهره های جدیدی را وارد این حوزه کند. کامران تفتی هم جزو کسانی است که تجربه اجرای رادیویی را داشته و تسلط خوبی در این زمینه دارد. به همین دلیل او گزینه مناسبی برای این برنامه بود و ما مطمئنیم «وقتشه» با اجرای او به زودی جای خود را در بین مخاطبان باز خواهد کرد.
@CultureNews
@CultureNews
معمار دیزنیلند درگذشت
مارتی اسکلار چهره پیشگام دیزنی و معمار دیزنیلند در سن ۸۳ سالگی درگذشت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، مارتی اسکلار چهره خیالپرداز دیزنی که از نزدیک با والت دیزنی کار کرده و دیدگاههای او را به پارکموضوعی دیزنیلند آورده بود دیروز در خانهاش در هالیوود درگذشت.
اسکلار بیش از نیم قرن برای کمپانی والت دیزنی کار کرد و یکی از معدود افراد جهان بود که در افتتاح پارک موضوعی دیزنی در سال ۱۹۵۵ حضور داشت و سال پیش در مراسم دیزنیلند شانگهای نیز شرکت کرده بود.
اسکلار سال ۲۰۰۱ به عنوان اسطوره دیزنی معرفی شده بود و در عین حال از زمان بازنشسته شدنش در سال ۲۰۰۹ مورد احترام این کمپانی بود. او از افرادی است که نامش در پنجره دیزنیلند حک شده است.
باب ایگر مدیرعامل دیزنی با درگذشت وی گفت: همه چیز درباره مارتی اسطورهای بود. او یکی از بهترینهای کمپانی بود و در عین حال ارتباطی قوی با خود والت داشت. هیچ کس بیشتر از مارتی شیفته دیزنی نبود وهمه ما جای او را خالی میبینیم.
مارتی اسکلار حتی پس از بازنشستگی نیز در همه زمینههای کاری دیزنی فعال بود و حتی دو هفته پیش در مراسم اکسپو D۲۳ در آنهایم شرکت کرده بود.
او سال ۱۹۳۴ در برانسویک متولد شده بود و دانشجوی یوسیالای بود و بعد همکاری با دیسنی را شروع کرد واز مجریان اصلی دیسنیلند در سال ۱۹۵۵ بود.
او از زمانی که از دانشگاه فارغالتحصیل شد مرد دست راست والت دیزنی بود و نامش مترادف با خیالپردازی در این کمپانی بود.
اسکلار چندین کتاب هم درباره دیزنی نوشته بود که «رویا بپرداز! انجام بده! :نیم قرن همکاری با سلطنت جادویی دیزنی» در سال ۲۰۱۲ و «یک لرزش کوچک!» در سال ۲۰۱۵ از جمله آنها بودند.
@CultureNews
آنجلینا جولی از جداییاش از برد پیت و بیماریاش میگوید
در مصاحبهای جدید آنجلینا جولی بازیگر، کارگردان و سفیر سازمان ملل آمریکا آشکار کرد که از یک نوع فلج عصبی رنج میبرد و سعی کرده با طب سوزنی آن را بهتر کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، بعد از گذشت تقریبا یک سال از زمانی که آنجلینا جولی از برد پیت طلاق گرفت، او درباره این تجربه در مصاحبهای با مجله ونیتیفر صحبت کرده است. او در همان مصاحبه آشکار کرد که از فلج بِل رنج میبرد، وضعیتی که به خاطر آسیب عصبی به وجود میآید و باعث میشود یک سمت صورت سست شود.
جولی دقیقا نگفت چه چیزی باعث شد از پیت طلاق بگیرد، اما گفت نقلمکان کردن به خانه جدیدش در لوسفلیز بعد از گذراندن ۹ ماه در یک خانه اجارهای باعث شد فرزندانش بتوانند بهتر کنار بیایند. او گفت: «آنها خیلی شجاع بودهاند. در حال بهبود از طلاق نیستند... در حال بهبود از زندگی هستند، از اتفاقهایی که در زندگی میافتد.»
جولی اضافه کرد که سبک زندگی جهانی این زوج سابق یکی از دلایل جداییشان نبوده و گفت: «سبک زندگی ما به هیچ وجه منفی نبود. مشکل این نبود. این یکی از فرصتهایی بود و هست که ما توانستیم به فرزندانمان بدهیم... آنها شش انسان با ذهنهایی قوی و افرادی جهانی هستند. من خیلی به آنها افتخار میکنم.»
او همچنین در مورد وضعیت پزشکیاش صحبت کرد، اما دلیلش را نگفت. او گفت طب سوزنی توانسته در بهبودی او نقش قابل توجهی ایفا کند. او اضافه کرد: «در حقیقت حس زنانگی بیشتری میکنم چون حس میکنم دارم انتخابهای هوشمندانهای انجام میدهم و خانوادهام را در درجه اول قرار میدهم، کنترل زندگی و سلامت خودم را در اختیار دارم. به نظرم دقیقا این همان چیزی است که باعث میشود یک زن کامل باشد.»
جولی سال گذشته را صرف کار کردن روی فیلم «اول پدرم را کشتند» کرد؛ مستندی درباره لانگ اونگ، یکی از نخستین دوستان جولی در کامبوج. جولی نخستین فرزندش مدوکس را از کامبوج به فرزندخواندگی پذیرفت و شهروند این کشور شد. تجربههایی که او آنجا داشت باعث شد کارهای بشردوستانه بسیاری انجام بدهد. این فیلم حول محور تجربههای اونگ تحت رژیم خمرهای سرخ میگردد.
در حالیکه جولی شش فرزند دارد و «اول پدرم را کشتند» هم همین ماه از نتفلیکس پخش میشود، او میگوید برنامه دیگری برای به دست گرفتن یک پروژه سینمایی جدید ندارد. او میگوید: «فقط میخواهم یک صبحانه خوب درست کنم و حواسم به خانه باشد. اشتیاق من این است. به خواسته فرزندانم، دارم به کلاس آشپزی میروم. وقتی شبها میخواهم بخوابم، با خودم فکر میکنم که کار خوبی به عنوان یک مادر انجام دادم یا فقط یک روز معمولی دیگر بود؟».
@CultureNews
@CultureNews
@CultureNews
محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیهای جنایات اخیر رژیم صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین را محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاعرسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، متن این بیانیه به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
(سبحان الذی اسری بعبده لیلاً من المسجد الحرام الی المسجدالاقصی الذی بارکنا حوله ...)
در شرایطی که کشورهای منطقه غرب آسیا در آتش افراطگری و جهل و حقد میسوزد، رژیم اشغالگر صهیونیستی بار دیگر مردم مظلوم و بیدفاع و بیگناه فلسطین را مورد حملات بیرحمانه خود قرار داده است.
اقدامات تجاوزگرانه و جنایات جدید رژیم صهیونیستی در بسته شدن مسجدالاقصی که پس از عملیات شهادتطلبانه سه تن از جوانان فلسطینی در ۱۴ جولای ۲۰۱۷ میلادی شکل گرفت، بیانگر وحشت و هراس اشغالگران از شکلگیری انتفاضه جدید است.
رژیم صهیونیستی با قرار دادن دربهای بزرگ در مقابل مسجدالاقصی و ممانعت از ورود فلسطینیان، نشان داد که برای نهایی کردن طرحهای خود درباره مسجدالاقصی و بیتالمقدس شتاب گرفته است. این شتاب از آن جهت است که جهان اسلام در یک نوع انفعال شدید نسبت به فلسطین و تحولات این سرزمین مقدس و حرم شریف قدس قرار دارد و دولتهای عربی مدعی نیز در چارچوب همراهی با رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام فعالیت میکنند.
قرار دادن دربهای بزرگ در مقابل مسجدالاقصی و تغییر در شکل و ظاهر تاریخی این مسجد از موارد مهمی است که نهادهای بینالمللی باید با آن مبارزه نمایند.
ازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ضمن ابراز همدردی با مردم بیدفاع و بیگناه فلسطین، و محکوم کردن این جنایات، اعلام مینماید؛ حمایت از مبارزات آزادیبخش ملت فلسطین اقدامی است که مبتنی بر اصول انسانی و قواعد بینالمللی و اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد است و بر این اساس همه دولتها و سازمانهای بینالمللی و جوامع مدنی میبایست برای تحقق حقوق تضییع شده ملت فلسطین در کنار این ملت قرار گیرند.
این اقدام رژیم صهیونیستی با قوانین، کنوانسیونهای بینالمللی ارزشهای انسانی مغایرت داشته و ناقض آشکار همه قوانین و قطعنامههای بینالمللی است و از مجامع و نهادهای بینالمللی انتظار میرود عوامل آن را به دلیل زیر پا گذاشتن مقررات بینالمللی و بدیهیترین حقوق بشری مورد تعقیب و محاکمه فوری قرار دهند.»
@CultureNews
@CultureNews
رمان جاسوسی «مترجم روسی» ترجمه شد
کیهان بهمنی از پایان ترجمه رمان جاسوسی «مترجم روسی» خبر داد.
کیهان بهمنی مترجم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: به تازگی ترجمه رمان جاسوسی «مترجم روسی» را به پایان رسانده ام. این رمان، یکی از آثار مایکل فرین است که پیش از این، رمان «جاسوس ها» را از او ترجمه کرده ام.
وی افزود: با احتساب «جاسوس ها»، «مترجم روسی» دومین رمانی است که از این نویسنده ترجمه می کنم و همان طور که از نامش و خط مشی این نویسنده بر می آید، یک اثر جاسوسی جنایی است.
این مترجم در ادامه گفت: مایکل فرین در انگلستان و کشورهای غربی، شناخته شده است. یکی از نمایشنامه های معروفش به نام «کوپنهاک» و دیگری به نام «دموکراسی» به فارسی ترجمه شده اما تا پیش از ترجمه من از رمان «جاسوس ها»، ترجمه دیگری به غیر از این دو نمایشنامه از آثارش به فارسی انجام نشده و در ایران شناخته شده نیست. این نویسنده نزدیک به ۱۵ رمان دارد.
بهمنی گفت: اتفاقات رمان «مترجم روسی» در بستر زمانی جنگ سرد رخ می دهند و محور اصلی داستان، شخصیت یک مترجم زبان روسی در شوروی است و حوادثی که برایش رخ می دهند، داستان را جلو می برند.
مترجم رمان «خدمتکار و پروفسور» در پایان گفت: ترجمه این رمان را به تازگی به نشر چترنگ سپرده ام تا مراحل چاپ را طی کند.
@CultureNews
@CultureNews